Friday 16 September 2011

Raye di sekolahku~

Ari ni sambutan ari raya kt skolah..tapiii..ape jenis raya daa~ ade ke patut kne start kul 12? skolah lain sume start dr pagi..skolah aku ni skema betul la pngetua..aku kls full ari ni..start 7.40-9.00, 9.00-10.20, 10.45-12.05. haaa tepat kul 12 tu bru nk start majlis..elok sgt laaa..tepat ngn aku abis kls..cet!

Katenye P&P bjalan spt biase ye ari ni..tp bile msuk kls, yg tnggal bpe kerat je..ade yg kne g kjohanan sukan, ade yg kne prktis psembahan nasyid, ade yg kne pnggil ckgu sbb kne buat psiapan, last2 tnggal bpe je? so aku pn soksek2 jap je, amik attendance, dh, blahh..hahaha..usha2 kls lain, huh mane ade ckgu pn..ade la 1, 2 kls yg ade ckgu, tp bdk2 braye sakan la..x hengat dunia dh..xde mknenye nk blaja..pengetua pn xde ari ni, bgusla..patut pn ckgu2 brani mnghilangkn diri, sbb xde peronda tetap..haha

Lalu aku pn kembali ke bilik guru..amik2 angin aircond jap..duk siapkan lesson plan utk next monday. Duk jap, jenguk2 gak la ckgu lain..ade 2, 3 org je pn lam bilik guru..yg lain sbuk ngn tugas masing2 kot..aku pnye tugas psembahan je..n tugas aku yg pling penting, tarian. Tapi aku jnji ngn bdk2 tu pkul 9.30 praktis. So duduk2 dlu la dlm bilik guru tu..9.30 msuk bilik muzik, wat latihan, mekap2, ejas selendang, siap. Dkt2 kul 11 kitorg pn turun jela p dewan sbb aku nk kne setting lagu2 persembahan lak..

Persembahan tarian was the 1st..n aku pulak yg nebes lebih2 instead of them. Padahal diorg yg kne mnari, bukan aku. huhu..mne x nebes, tbe2 ramai lak ckgu2 tau yg tarian tu aku la trainernye..mcm mne leh tersebar pn aku xtau..padahal aku dh bwk bdk2 prktis tmpt tsorok dh..bkn ape, aku tkut kne kutuk je bile ckgu2 tgk diorg mnari kerasss..hahahaha..

Tapi, aku sgt lega bila tarian tu start ja, mata ckgu2 smua x tgk tmpt lain..tgk tarian je..dan yg paling penting, no kutuk2, but pujian..hehehe..tenkiu2.. 'wani, tak sia2 aku letak hang jd AJK Persembahan..' hohh..aku terkesima jap..mmg tenkiu sbb puji, tapii..aku risau kot2 pasni diorang akan sntiasa letak aku jd AJK Persembahan..mmpus aku..klu stkt jd ajk persiapan pentas tu ok la jgak..kjap je, siap. Xyah balik skolah lmbt hari2 sbb train budak..kan?

Walaupun diorg ade gak slack x same td, it's ok la..tu diorg pnye first time mnari in front of crowd..nebes lagi..blum dpt adapt..kmarin2 n 2 jam b4 persembahan, aku dh buat rehearsal, diorg ok..sume same ikut tempo lgu..tp bile dh dpn crowd, dgn siulan2 students lelaki, n tepukan gemuruh, diorg mule la mnggelabah n lost ckit..seb baik yg duk blkg je yg lari beep n tempo..tp skejap jela time mula2..fuhh lega..

Dh abis event kt dewan, sume pn p jamuan..makan2 smbil bsantai..hohoho..dan aku bleh tido ngn aman mlm ni..nk tdo lwt pn xpa sbb esk x skolah..hahahha..

Itu je nk cte..sekian..hihi

*oh ye..inila hasil raye td..ade nmpak sy cam student x? hahaha



p/s: x sabar nk p Aloq Staq esk bpoye2 bsame2 Anis Nadya, Faezah, Ami, n Mimi..

No comments:

Post a Comment