Tuesday 30 August 2011

Eid Mubarak datang lagi~

Ari ni 30hb Ogos 2011..dh masuk Syawal dan ini bermakna kite dh raya..tapii..apesal cam x raye je ek? hurmm..mungkin faktor usia?

Raya kali ni byk yg lain..yg paling obvious, aku buat pertama kalinya akan bagi duit raya..selama ni asyik dapat duit raya je kan..taun ni, kne memberi pula lah~ dulu2 raya duit makin bertambah..skang, raya, duit makin kurus..hihi..seb baik ade gak bonus..kalo xde, mampuih la..ngn gaji aku yg x seberapa ni, nk cover sume, mau merana jugak la..

Yang keduanya, aku rasa raya kali ni dh x meriah..atuk n nenek sebelah papa dh xde..taun lepas nenek pergi..taun ni, atuk pula yg menyusul..so, mungkin sepupu sepapat yang sebelah papa x pulang beraya kat cni kot..sedihnya..xdpt la bkumpul cam dlu2 lagi..sume pn dh mningkat dewasa n dh ada yg kawen..dh ada family sendiri, mak mertua sndiri..kne la balik umah mak mertua juga kn skali skala..

Tinggal sebelah mama jela..sedara mara masih lagi meriah..nenek masih gagah menyediakan juadah raya..seperti biasa, menu special die mstila nasi dagang..n of course every year msti ade sate..sape AJK cucuk sate tu? aku n adik2 aku la..kami baalik pkul 1 pg td dr umah nenek..dh setel cucuk sate baru balik..esk AJK bakar sate, org lain plak la ye..i pakai cantek2 esk..x kuasa nk kipas2 sate..hohoho..

Ish dah dekat pkul 2.30pg ni..apesal aku x tdo lg? n apesal aku tgk adik2 aku pn blom tdo? huhu..baju raye pn x gosok lagi..bukan baju sendiri saje yg perlu digosok..ianya dtg dgn pakej tau..kne gosok mak ayh pnye skali..jap lg kul 5 aku nk bgun tgk cte lak..td dh miss cte Spy MyeongWol..brebut channel ngn adik aku..sibuk je nk tgk Merlin..nyampah gue~ aku pnye la dh sorok remote td..last2 kne gak mngalah..ee geram!

Ok la kwn2..dh larut malam dh ni..membebel pn xde gunanya..jom tdo..Selamat mnyambut lebaran..Mintak ampun sepanjang perkenalan kita..kalo ade salah lagi, taun depan, mtk maaf lagi..hehe..

3 comments:

  1. hahaha...xtau la plok mg start dlm blogspot ni.pape pn slamat hari raya aidilfitri,maaf zahir batin ye.mari la beraya kt nilai ni tp ak jamu air kosong jela. :p

    ReplyDelete
  2. terpaksa tukar channel sbb blog dlu tu blog fs je..phtu fs bengong g delete sume..tensi tul..huhu..weh x pdn aku nk g jauh2 umah mu phtu mu nk jamu air kosong je? rugi duit minyak. hahaha

    ReplyDelete
  3. kire mujur la ak jamu ngan air.klu tak bg pape lg naya.hahaha

    ReplyDelete