Tuesday 12 July 2011

Semalam punya cerita..

Ngidam nk makan something cheesy..sedapnye..lemak berkrim disukai ramai..kui3..tp duk kt Sik ni mne la ade cheese2..org kg makan ulam2 je..cheese tu jarang la nk jmpe kcuali slices cheese yg mkn ngn roti..smlm aku pose..pose ganti hari terakhir. Walaupn pose, aku g jgak SP, ikut cikgu2 lain main bowling..hahaha..tp kami sume g pn dh lewat ar..kul 6.30 bru nk gerak..smpai2 je trus cari kedai utk berbuka..sbnarnye aku sgt2 la ngidam nk mkn cheesy food..ape yg ade kt otak aku, Pizza Hut, x pun Secret Recipe. tapii..paham2 jela..bile dh g ramai2, sume perut nasik lak tu..tpakse la aku mndiamkn diri je bile diorg suggest nk mkn kt kedai2 tomyam..hukhuk..frust betul..last2 aku order tomyam..seb baik la tomyam pn one of my favourite..

Siap mkn pn dh lewat, lebih kurg kul 8.15. Dengar cam lewat je kn..actually xde la lewat sgt since Maghrib pn masuk kul 7.45 kt Kedah ni..isyak lak msuk kul 8.55, almost at 9. Tapi memandangkn kuar bsame2 ngn ustaz, jd kne la cpt2..kekekeke..kitorg pn beransur2 la ke Surau terdekat untuk mnunaikn solat Maghrib. Selesai solat maghrib, trus tnggu Isyak. Awl plak smyg Isyak smlm..hehe..biasenye dkt2 nk tdo bru smyang..ish3..

Bile sume dh siap smyg, baru la ktorg ke Park Avenue Bowling Centre. Geng pompuan 3 org, lwn ngn geng lelaki 3 org. Sebenarnye pompuan sume yg pegi 4 org..tp sorg x leh main sbb pregnant. Die nk main sgt la..cume kitorg x bg..kang jd pape ssh lak..Aku, Ruzita n Kak Rohaida one team. Farhan, Ustaz Fadli, n Sodri, one team.Sume kami adalah bujang trang tang tang, kcuali Sodri. Yg pregnant sorg tu, nmenye Ustazah Manisah, die kitorg x beranrkn main..hohoho..Dengar cam gempak je ade ustaz n ustazah..tp diorg ni sporting je..yela, kmi sume umo 20-an..Ustazah Manisah suaminye keje kt Melaka, so die pn kwn ngn org bujang2 la..

Sblm main, bkn main lg geng2 lelaki ckp x reti main, jgn gelak..tp rupe2nye, asyik spare n strike je..cess! terer lak diorg ni wlaupun bru main 2-3 kali..kalo nk tau, aku la pemain plg corot smlm..hahaha..aku ngaku la aku x terer..main x knsisten pn..jap2 longkang, jap2 strike, pastu longkang balik..adeyh..xpuas rsenye main smlm. Dh nk abis game bru tgn aku ni mnjadi..damn..kitorg main 3 game gak la smlm..main x igt dunia..mcm x hengat je besoknye kne mngajor..dh pkul 10.30 pn, smpt lg tmbah game..xnk balik kot diorg ni..hehe..

Tujuan g bowling tu sbnarnye nk g survey tarikh n availability utk tournament ckgu2 skolah..tu tujuan utamanye..tp tgk2, itu yg last kmi buat..dh nk balik bru tgedik2 nk survey..huhuhu..bowling kt ctu murah je..rm 4.50 je 1 game..murah kn? x mcm kt tmpt lain, 6, 7 hengget. Ok dh abis main smpai lebam tu, geng2 lelaki ajk minum2 lak kt kdai mamak. kitorg g jela minum kejap..jam dh mnunjukkn kul 11 lebih..gile betul ank2 dara n mak dara ni..resah tu tetap ade lam hati sbb x biase blk lewat yg mlmpau..yela pjlnn dr SP nk balik Sik, makan masa sejam gak la..lepas minum tu, kitorg trus blah..

On the way, ckgu2 laki call2 la jgak tnye dh smpai mne, follow up kselamatan kitorg..bgus gak diorg ni ek..so kami geng2 ckgu pompuan smpai kt umah lam kul 1..hebat btul la..dh la nk kne ngajar esknye..seb baik dh siap sume lesson plan kt skolah lg, n dh prepare nk ajar ape. Balik2 umah, nmpk lak surat atas meja. haaa?? suratt??? eh aku kne siapkn surat tu dlu bru leh tdo..sbb esknye nk edarkn pada ckgu2 nk buat msyuarat panitia..lupe lak aku yg kne buat surat tu..x best betul jd s/u ni..minit mesyuarat lepas seb baik dh ade.

Taip pnye taip, kjap je siap..10 minit je buat surat..dh, bleh tdo ngn aman..Pagi ni, nk mnulis pn lenguh tgn..heran bdk2, igtkn aku penat tulis..tp sbnarnye tgn lenguh sbb bowling..kui3..

Nmpknye start weekend ni, weekend aku akn trus trisi smpai la start pose. 15 ke tambun, 16 ke perlis, 23 tournament bowling, 28,29,30 kne tdo kt kem jaga budak. Fuh penuh..tp best la sbb xde la aku kebosanan bile tibe je weekend..

*weekend terisi, duit menipis.. -_-"

No comments:

Post a Comment