Sunday 17 July 2011

Crita ceritun rombongan..

Hmm dh beres sume..tinggal nk bace short story tu je..haa aku dh igt dh ape yg tetinggal dlm list tu td. Nak tampal wall deco yg tetanggal ari tu. Nmpknye kne pospone dlu la ek. Ni pn dh ptg dh..mlm ni nk study mnatang short story tu dlu, pstu nk siapkn bhn2 nasik goreng utk digoreng pg esk..kui3..kalo esk bru nk sediakn bhn2, knfem aku x smpt smpai skolah tepat pd wktunya la..aku kn slalu je bgun lmbt..ops kantoi plak..hohoho..
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Ok cukup sume omongan di atas. Skang kite cite pasal rombongan lak. Smlm terlalu penat utk bercerita..Last Friday, July 15, kami2 sume ni ke Lost World Tambun..guru pengiring la kononnye aku ni..tapi aku memang betul2 jd guru pengiring jela..nak in charge pe lagi kn kalo dh ade ketua rombongan yg kaw2 pnye rajin..pendek kate, sume die la yg handle..kitorg ckgu2 yg lain ni, ikut sajala..yg bagi briefing pn die, yg bg bdk2 ke dlm groups pn die, yg mnjerit sana mnjerit cni pn die, pndek kata, sume die la..

Sesampainye kami kat sane, kami dibawa mnjelajah ke Gua Anak Datuk dulu sebelum terjun ke dalam kolam2 yg ade..aku tau, bdk2 tu sumenye dalam ati x sabar2 nk terjun dalam air..tp nk buat cane, korang kene la jugak pegi gua tu, n jawab sume soalan yg dh ade lam paper masing2. Sementara bdk2 dgr briefing n crite pasal gua tu drp org yg in charge, kitorg yg ckgu ni pulak posing2 la tangkap gmba. Menarik bukan? hahaha..sume gamba ade lam cam skolah..so xde la dlm simpanan aku stakat ni..kalo x, dh bleh upload dh ni..

Bile time terjun menerjun ke dalam air tiba, aku ngn sorang lg ckgu ni alkisahnye pakai sopan la..xde sluar fit2, xde legging2..(hipokrit betul la aku ni..hahaha)..nak buat mcm mane..aku kan bwk budak2..ckgunye kne la sopan mapan..xkn la ckgu nye nk pakai legging yg sexy auw2 tu kn..bdk2 dh mule jd cam anak itik jmpe air..biase la..sume teruja..excited lebih..so aku ngn ckgu sorg lg tu pn turut mnjadi anak itik..eh bukan, mak itik..excited kurang ckit sbb kne kntrol2 la dpn bdk..

Smpai satu ketika tu, aku ngn die nk try slides yg pusing2 pstu msuk lam air tu..smpai je kt sane, org yg jaga tu x bagi kami main sbb xpakai suar fit or swimsuit. Ok fine, aku pn g la ke slide yg pesen lain plak kt nun seblah sane. Kitorang amik pelampung kt bwh, n terus mnuju ke atas. Ok org yg jaga kt bwh ni x kata ape pn. Aku pn igtkn beres la..smpai2 je kt atas, pompuan yg jage. Bese la kalo pmpuan, kerek la ckit kn..dgn nada yg kerek nk mmpos, die ckp "Suar slack kn? xbleh naik" smbil mata usha kitorg atas bawah..ek eleh minah ni..baru jaga menatang ni, dh kerek gile ek ko? Aku pe lg, seperti biase, org kerek ngn aku, aku kerek balik la..ngn slambenye aku balas, "Kalo cmtu, bogel terus jela senang" smabil memblahkn diri dan meninggalkan pelampung kt ctu jgak. Maleh aku nak layan org kerek cm tuh..huh geram + frust gile la jugak sbb x dpt main gara2 x pakai suar fit. Bdk2 pn asyik nk suruh kitorg try bnde tu..tp nk buat cne, dh x bleh..saat dan ketika tu, mula la aku rasa mnyesal sbb x pakai je legging yg aku was2 nk pakai tu. Hmm xpe la..nex time jela..

Time balik, kitorang la antara org last yg kuar.bkn antara yg last rasenye, mmg last pun! yg lame tu ape tau, ketua rombongan nye la yg plg lmbat..org lain dh siap lme dh, die bru tkedek2 tukar baju..mngalahkn budak je excitednye..dh la pregnant, enjoy lebih2 lak..siap main slides tu lagi tau..bdk2 pn duk mngutuk die gak la sbb mnjerit2 satu taman tu pn bleh dgr..suara mmg dh kuat, g jerit lak, mmg loudspeaker punye la..dh siap die ni, bru leh balik. Drebar bas pn dh bising2 sbb lmbat..yela, die ade trip lg mlm tu..nk antar rombongan lain plak. Kesian die. Akhirnye kitorang smpai kul 11 mlm kt skolah. Dan aku terus balik umah, trus unpack ape yg patut, bersihkn diri, n terus pngsan..sbbnye aku kne bangun kul 5 pg esknye! nk kne g rombongan lain plak..

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Saturday, July 16, dgn awlnye aku bgun kul 5 lebih..sbb bas kitorang tu nk gerak kul 7 pg! awl gile..aku pn rush la mandi, solat, breakfast ckit, n bersiap..Kali ni nak ke Alor Setar n Perlis plak. Aku pn bersiap la..mule2 tu mekap ala2 gothic, kaler itam..pas dh siap, tilik punye tilik, ish x seswai plak rsenye sbb nk bwk bdk2..bkn nk g outing bersuka ria..huhu...so aku padam balik dgn pntasnye sbb mse yg ade cme tinggal bpe minit je..jam dh tunjuk kul 6.30 time tu..aku mekap cam bese je..pakai bju, pakai rntai labuh n pakai shawl lilit cam Hana Tajimaa, loose style pnye..hahaha..first time nih..aku xpnah lg la kuar mne2 buat shawl tu gaye loose cam Hana Tajima..tp kali ni, blasah je la..cepat lak tu bleh siap..

6.45 cmtu trima pnggilan dr ketua rombongan, mtk aku handle bdk2 tu dlu..susun diorg naik bas sbb die myb lmbt skit..anak buat hal..okeh..aku pn cpt2 la nk kuar rumah sbb dh lewat dh tu! smpai2 je aku kt sne, fuh seb baik bas blm smpai..aku smpai dlu..hehe..tp pstu, 2 min kmudian, bas pn tibe la..lalu aku turun ke tempat kanak2 riang itu sedang mnunggu..they made a way for me, then i walked through the way.."fulamaaakk teacher...segaknya!" yg bdk2 pompuan ni mmg terpegun la duk tilik aku..aku senyum je la..mgkin sbb style shawl aku ni kot yg mmbuatkn diorg tilik lme2, kot bleh tiru pasni. hahahaha..ops sory la ye..terperasan plak.."teacher wani, lawa la..i loike~" kata sorg bdk pmpuan form 5 tu. Aku pn ckp la.."mstila..tgk la teacher sapa..hahaha"..bengong aku nih..

Ok dh2..brenti perasan lebih2..so aku ke bas tu tny bdk2 dh bleh naik ke blm..pas dh dpt green lite, aku arahkn mreka2 ni naik bas..pmpuan 1 bas, n lelaki naik bas yg lagi 1...dh setel sume2, ckgu pn dh ckup, brangkat la kitorg ke Alor Setar dlu..

Mula2 ke Perpustakaan Negeri, yela, ni mmg tempat wajib sbb yg ni sebenarnye lawatan Pusat Sumber, kne la g library..x gtu? smbil bdk2 tu belek2 bku, aku pn blek2 same..tibe2 aku rasa mcm ade mata sedang merenung aku..then i turned, i saw a group of gurls staring at me..tapi bile aku tgk diorg, cepat2 lak diorang buat2 bace buku..then i stared at them back..oo rupe2nye diorang ni pn mmg jenis yg suke bt style2 shawl..myb diorg nk tgk cne aku lilit kot..hahahaha..senang je dik..adik balik gugel la ye..

Pastu kitorang gerak ke Muzium Padi..plan asalnye nk g rumah Mahathir dlu, tp masa x mngizinkn..so kami trus ke Muzium Padi la..kt sane bru aku jmpe padi2 yg slama ni hanya nama je yg aku tau..nk tau padi ape? padi2 yg ade kt Kolej Canselor tu la..padi Masria, padi Mahsuri, padi Murni, dan padi Malinja..oo betul2 wujud rupenye..kih3..tertawa ku seorg diri di situ..dh penat posing2 kt ctu, kami ke Pusat Sains plak..seblah muzium tu je..

Macam biase, aku pn excited same cm bdk2 sbb jmpe bnde2 pelik..nk try sume bnde yg ade la jwbye..tp x smpt nak abis sume..pastu ke mane lg? Kami terus ke Taman Ular kt Perlis..Sempat la aku pn tdo dlu lam bas tu..dh la time tu selsema..idung pn tersumbat..boring lak aku tgk ular2 ni..tamannye pn x cantik..cm x jaga je..rumput2 pn pnjg..dh la aku dh tgk ular2 kt Tambun kemarin..ni tgk ular lagi..adoi boring2..sementara tnggu bdk2, kitorg ckgu2 ni kuar dlu..makan eskrim..hahaha..masing2 dh penat..

Singgah kt masjid dlu sblm mneruskn perjalann. Bdk2 diberi kelonggaran mnukar pkaian masing2..leh pakai bju biase..td pakai bju sekolah..pe lg, bgaye sakan la diorang ni..kalo tgk yg boys lak, mak aii..dh macam artis korea dh aku tgk..siap ngn cermin mata itam, ngn muffler kt leher lg..gile betul diorg ni bgaya..x padan ngn mls blaja! Last destination, kitorg ke Padang Besar..diorg shopping sakan kt sane..tp aku, bwk 50 hengget pn, x abis blnja..hahaha..xde ape nk dibli..aku bli mknn je n accessory yg pin kt blk kepala tu..itu jela..yg lain sume dh biasa ade kt Rantau Panjang..dh slalu pegi dh..

Tamat sudah rombongan..smpai kt umah kul 8 mlm..solat, mandi, tgk tv jap, on9, pastu tdo. Seb baik Ahad cti..ari ni la..n aku pn seronok ronok la rehat kt umah..hihihi..

Sekian saja dari saya..pnjg bebeno omelan ini..sabo jela..

4 comments:

  1. wow~ menarik2... hehehe.... weh, hang p tgk ular kat tambun ka? masuk jugak zoo... nmpk racoon x? hehehe.... aku pun frust jgk hari tu... dgn adik aku sbb kami x pakai legging... aku ni, bila la pakai mende alah tu... even seluar trek yg jenis kain x dak zip pun x lepas... bukan ada apa yg bleh bg pelampung tu terkoyak pun... melampau betul la depa....huhu...

    ReplyDelete
  2. aku msuk gak ar zoo tp ngn kaki ayam lepas kuar dr air..hahaha..racoon ada dpn pntu msuk tu kn? comey2..x sangka hg pn p mndi sama..sblm ni bkn main lg xmau mndi..hehe..tah la depa tu gila apa xtau..aku pakai slack besa ja pn xlpas gak..

    ReplyDelete
  3. aku mandi ni pun sbb adik aku yg join sama... kesian lak dia mandi sensorang... aku pun mandi paras pinggang je... hehehe..... aku semnjak dua menjak ni rasa macam x dak mood je nak mai sekolah... rasa mcm off... x kean gaya ja.. huhuu... x sabaq bulan posa sbb blk pkl 12.30 tiap2 hari... hehehe... 1st week posa aku p umah hang tau.. insyaALLAH... kalau x dak aral melintang, khamis tgh hari tu aku pecut p terus...

    ReplyDelete
  4. yippi yeay2!! hehehe..1st week posa tu mknanya 4hb la kn? jom2..aku msk sedap2 utk hg..kekeke..awat hg xdak mood p skolah wey? rilex2..hg kn slalu bsemangat waja..tp mmg la bdk2 tu slalu bikin hangin ja..aku ni pn xtau dh byk dpt dosa ka byk dpt pahala mnngajaq..mulut aku ni dok nyumpah mcm2 dh..huhuhu..

    ReplyDelete