Monday 8 April 2013

Syoknye Jadi Cikgu..

I am really, really exhausted..
Having class until 2.05pm, tuition class 2.30pm- 4.00pm, choral speaking practice 4.00-5.30pm..
Ngongeng-ngongeng-ngongeng, angkut barang naik keta, singgah kedai jap, pkul 6.00 baru smpai.
Balik umah tulis lesson plan, memandangkan kt skolah mmg x smpat. (ada masa free pn limited, plus urus bdk2 utk pkhemahan perdana pulak)
Nuu pbs budak2 x mark lagi, sok ada kelas depa..igt nk smbung wat pbs..
Pfffffttt..being a teacher is really tiring. Rasa nk pengsan dh ni. Otak klu ikutkn mmg x brp nk ok n ngantuk dh ni, tp bila pk byk lg kerja nk kena setel, kugagahkn jua..
.
esk kul 2.00 ada meeting post mortem spm. right after that latihan choral speaking lg.
.
Lusa ada kursus bengong smpai kul 6.
.
Khamis dh start pkhemahan smpai sabtu.
.
Life must be hard, huh?
.
Kerja yg murni bertukar menjadi kerja yg x iklas bila terlampau byk bebanan dan rungutan..
.
.
.
Ya Allah..tabahkanlah aku dalam menjalani liku2 hidup sebagai insan yang bergelar guru..

2 comments:

  1. pergh... skali pandang tajuk,terkejut aku! hahahaha~pastu bila baca ayat 1st ja.. ok... ironi di situ... hahaha... well, life is hard for teachers... kalau kita list keja kita mmg berlonggok2.. panjang berjela list tu... sabaq ja lah wey... aku dok counting the days nak p shopping dgn hang... weh, kat alor star mall pun syok gak shopping baju... style yg hang suka mmg banyak kat situ... hehehe...

    ReplyDelete
  2. aku pn asyik duk mnghitung hari ja..letih gila wey..cmpuq stress..mmg 2 weeks straight aku xdan nk bsantai2 la jwbnya..aku rasa mcm pnah p alor star mall, tp x igt dh yg mna 1..haha..xpala kita p yg jauh dlu..x jmpa, bru kita p alor star mall noh..

    ReplyDelete