Saturday 20 April 2013

Akhirnya selesai..alhamdulillah

Alhamdulillah..lega rasanya bila satu beban dh terlepas..Nak kata beban pn, x la beban sangat, tapi mau tergolek jgak la aku dibuatnya..Ni la nasib jd guru pengawas merangkap penyelaras pogram Kem Kepimpinan Pengawas 2013. Masuk tahun ni, dh 2 kali aku jadi penyelaras. Kali ni, bagi aku kem ni lagi lancar dan lagi menarik. Aku pn dh mmpu menghandle bnda2 ni tanpa rasa terkujat or terjanggal mcm tahun lpas..
.
Tahun lepas kem pengawas cuma buat kat sekolah je, kali ni saja bagi kelainan, bagi budak2 rasa perubahan persekitaran, buat kt tepi tasik Empangan Beris. Aku yang lalu kt situ selama ni (of course ke rumah Faezah) tak pernah perasan pn ada kem or resort kat situ. Nasib ler kaunselor banyak membantu.
.
Satu je pengajaran daripada kem ni, next time jgn la masak sendiri..mau pengsan rasanya..this is the first and last time. Masak tu mmg la jimat, tapi penatnye ya ampunnn..bkn masak ckit2 uols..masak utk kuantiti yg banyak..idea kaunselor ni la nk masaknye..last2 dia xdpt hadir pn sbb suami masuk hospital..aku n ckgu2 lain jgak yg tertonggeng2 masak..sobs~
.
Dh namanya penyelaras, mstilah aku yg perlu wujud setiap masa. Bila aktiviti malam pn, aku tetap join..masuk kebun getah n jaga check point tepi kubur di waktu tengah malam..mlm ke pagi2 buta pn aku dh xdpt beza dh..aktiviti burung hantu n jejak malam..smpai pkul 5 pg beb..dh tu pkul 6.30 kena masak sarapan..mmg gilos penat..nasib ler ada ckgu2 yg berwibawa dan berdedikasi utk masak..xde la aku terkial2..hoho..
.
Yg paling n sangat2 aku rasa bersyukur, ckgu2 sekolah aku mmg sgt bagus..mmg boleh diharap..ikut jadual aktiviti yg aku sediakan. Kaunselor dgn modul n slot pngisian masing2, geng2 chef dapur dengan menu n strategi masing2, n ckgu2 bhgian rekreasi dan riadah pn mmg sgt3 bagus..smpai ke subuh direkreasikannya beb..wuhu! Bukan setakat tu je, atas kes2 adhoc spt sorg kaunselor aku xdpt hadir sbb suami sakit, maka aku jemput la si Badri Hisyam, member zaman UPM dlu...mmg semangat sangat n bdk2 pn suka dia which is very good..siap berkampung 3hari 2 mlm lagi tau..jgn memain..katanya, dia sangat suka dgn ckgu2 Batu Lapan..best sgt..ya, ckgu2 mmg best Bad oi..yg x best ialah budak2 n pentadbir..oops!
.
oh ya, lagi satu..yg ni mmg mnghairankn dan menakjubkan..bila ada ckgu2 yg rajin, mstila ada yg x brp nk rajin kn..yg org kata, mmg x pnah wujud, x pnah nmpak batang hidung la kalau sekolah buat apa2 program..tapi kali ni, semua mereka yg sgt liat tu mncul kt program aku..wahahahaha..apa yg aku dh buat smpai diorang bjaya mnghadirkan diri ni? sedangkan kem mnggu lpas pn diorg x mncul..mgkin diorg takut berdarah telinga mndengar kelaseran aku ni..mulut aku ni bkn ada insurans kdg2..guru kanan pn kena sound dgn aku tau! haa salah sorg yg liat nk dtg tu, guru kanan la..siap dtg masak kaw! Ajaib x? hehehe~ serious aku tertanya2, mcm mana diorg boleh mnjayakan diri utk hadir..adakah disebabkan aku laser, atau disebabkan keinsafan diri masing2? uhuu x ksh la pape pn.. kita tgk nt next2 program skolah, ada x diorg..kalau xde tu, mknanya sah diorang takut aku laserkan..hahahaha
.
Bersyukur n lega sgt2..semua berjalan lancar..alhamdulillah..
.
skrg kena focus kat beban2 yg lain pulak..choral speaking, pentauliahan pngawas pusat sumber, n mcm2 lagi mslh termasuk mslh diri sndiri..hoho..chow chincau~

2 comments:

  1. Tahniah!! finally your hard work has been paid off.. ^^ yg pasti tahun depan mesti hang jd lagi~ hahaha.. org yg buat kerja bagus ni lah yg pasti dicari oleh pihak sekolah...^_^

    ReplyDelete
  2. xdak dah..taun depan aku dh pindah balik ganu..hahahahaha

    ReplyDelete