Tuesday 27 December 2011

Uwaaarrrrghhh!! Ko ade?

Pg td 1st meeting utk tahun 2012 kt SMK Batu Lapan. Dapat naskhah perancangan tahunan sorang sebijik. Ok, cool lg sbb certain2 part je yg dibincangkn & nmpak la byk jgak nama aku. Tapi bile aku belek2 balik 10 minit yg lalu......

Uwaarrrghhhh!!!

Kenape aku x perasan td??? banyak gile kot! aduh glemernye la aku smpai nk letak nama aku jd Jawatankuasa kat merata2 tempat..yg tahun 2011 pn aku rase x menang tangan dh, yg ni pulak?? mampussss!

First, aku kne mngajar B.Inggeris utk kesemua kelas SPM tahun depan. Ye, tepat sekali.
Second, mmg terkezut smpai nk tergolek cmpur rase haru biru bile tgk kelas yg aku pegang next year adalah KELAS 5 AMAL bersamaan dengan kelas 4 Amal tahun ni a.k.a kelas yg paaaaaliiingggg dibenci guru2 termasuk aku. Dan jugak kelas yg paling corot. OHHH WHYY???

Lagi, baaanyaaaak lagi bnde2 stres. meh cni aku list out.

1) Yg td tu la, ajar BI utk semua Form 5 & Form 2 ade jgak = 25 waktu
2) Guru kelas 5 AMAL (sadissssss)
3) Guru Nilam ( x ret2 nk tukar ke? huhuhu)
4) Penyelaras Headcount (Amek kaw!)
5) S/U Jawatankuasa Pengawas Sekolah (kenapaaaaa s/u????)
6) AJK RIMUP (rancangan integrasi murid utk perpaduan) adeyai
7) Guru Penasihat Persatuan Pengakap (mcm biase)
8) KETUA Guru Penasihat Persatuan B.Inggeris (ketua okeh, ketua! whyyyy??????)
9) Guru Rumah Biru (tapi dh mtk tukar nak rumah kuning sbb yg lepas aku rmh kuning)
10) Guru Bola Jaring 1 Murid 1 Sukan
11) Guru bertugas utk 6 minggu (normal kot?)

Ok, itu yg nmpak on paper ye. Yg x masuk paper, aku dh nmpak dh byg2..
1) Dh sah2 aku tetap S/U English Panel (sgt anti aku dgn pkataan S/U ye)
2) Choral Speaking coach
3) Kelas Tambahan (cnfirm kne sbb ajar SPM, spnjg tahun lak tuh)
4) oh ye, stiap kali exam, guru m/plajaran yg akan buat soalan kn?
5) memandangkan aku ajar Form 5, (SEMUA) semestinyela aku yg kne buat bengkel dan segala teknik mnjawab tu kan?

Oooohhhh aku xtau la taun 2012 taun yg best ke x..huhuhukkkk...................

** Somebody help me! **

4 comments:

  1. pergh... dasyat... seb baik tahun ni aku x bnyk sgt dah jawatan... just benda yg aku minta je dapat...except kelas form 5 tu la... adoi la... dah la kelas tu boikot aku tahun ni... adakah mereka akan boikot kelas aku lagi tahun depan? PKHEM siap warning lagi, kalau ada murid ponteng, tu bukan tanggungjawab dia dah... cikgu tu sendiri la pandai2 cari solution dia.. ada ka patut? mati la wey... x kan aku nak ligan depa kot...dah la rotan x leh bawa dah tahun depan... aku baru ingat nak pegang satu sbb dah dilantik...kekekek... punah harapan den... nmpknya tahun depan berat jugak la tugas kita yer cik ewani... hwaiting!!! (aku dah start stress dah~ )

    ReplyDelete
  2. aku xtau nk rasa apa dh..nk2 lg td aku tngok muka bdk2 kls aku tu..kalo bleh aku x mo pndaang pn muka depa..huhu..mampuih la aku..dh la ponteng pn sukati depa ja..klu kls tu ada 24, tgk la nt, tnggai 11 org ja yg slalu dok mai..huhuhu

    ReplyDelete
  3. semoga kalian berjaya dan terus gagah berusaha

    ReplyDelete
  4. tiba2 rasa cam nk jadi housewife la plak..bleh x? hohoho

    ReplyDelete