Sunday 4 March 2012

Legaaaaa yg amat!

Selesai sudah satu bebanan. Legaa~~~ sakit otak aku lama2 duk terkejar2 uruskan menatang pentauliahan tu..yela, 2 org je yg handle, mne x nk pengsan!

And yg paling syioknye, for the rest of my life, aku x pnah jadi MC @ pngacara majlis, n pagi tadi aku dh pecah rekod..hua3..aku sorg kt ats stage, smua yg lain kt bawah, termasuk tetamu jmputan tu..mnggeletar lutut aku rasenye..tp mula2 tu je la yg bdegup kncangnye, pastu ok dh..

Pentauliahan buat ala-ala konvo, tnduk dulu, pastu bru amik sijil.Alaaa..macam knvo dlu2 tu..aku dh la 1st time jd MC, teks mmg lengkap dh la siap ngn pantun segala..tiba2, nk dijadikan cerita, smlm, dlm pkul 8 mlm cmtu, aku tergerak hati untuk call pegawai polis yg nk dtg tu..ari tu dh dpt cnfirmation, tp sje la call nk iugtkn die kne sampai b4 7.30. Dengan selambanya dia berkata, "Saya kt KL ni cikgu..x selesai lagi urusan saya.." dan aku pn 'WWHAAATTT???' menggelabah seorang diri..bile aku tny sape yg akn ganti die, die bleh plak ckp, "Saya x pasti la sape yg ganti saya nt..ada la tu kot"..haaaaa?? Kot ko kate??? Aku mmg x tenang la smlm..yela, nnt aku nk umukn nama sape??? buatnye polis yg tu x smpai2? xkn pngetua je yg nk bg watikah?? ape barang..

Pastu pagi td aku p skolah awal gile kot..nk p kantin lgi, tny pasal jamuan tu ready x..nk berkejar ke dewan lg cek pengawas mana yg x hadir sbb aku nk sebut nama sekor2 nt..nk cr pegawai polis yg datang tu lagi..aku mmg stress gile la..mmg tdo pn x lena..huhu..tapi naseb baik Allah tolong aku..syukur alhamdulillah..bile aku call peg polis yg spatutnya hadir tu, die ckp, "saya sndiri yang p..nak sampai dah.." Fuhhhh lega bebenor aku..tepat je 7.30, majlis on..

Orang nmpak aku cool je, siap berpantun2, tapi seb baik la jantung duduk kt dlm..klu duk kt luar badan, mcm belon dh kot..hahaha..

Time rehat aku selisih ngn 'bos besar'..aka pngetua tersayang..dari jauh dh senyum siap angkat tgk buat sign 'best' lg..dia cakap, "tahniah Ewani, hebat majlis tadi"..wahh aku rasa cam kembang kempis jap idung aku..hahaha..bukan senang orag tua tu nk puji org..klu cari kesalahan tu ye la slalu..

Lega dah aku..hilang satu bebanan..walaupun keje lain berlambak lg, tp jiwa dh separuh tenang..ye, skrg aku ade 2 lg dokumentasi nk kne buat ye..dan bermacam2 perkara on9 lg..

sekian repekan dr aku..nk p tusyen lak sat gi..tusyen mahal ok..rm40 sejam..kayo den..hahahaha

2 comments:

  1. siottttt~~~~ jadi MC tu... terbaek lah!! hehehehe,.. kena puji dgn bos tu..mmg best, tapi hati2 jugak... kot2 lepas ni mmg sangkut muka hang saja.... hehehehe... wey, hang tuisyen apa wey? private ke sekolah punya? best gila payment dia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena puji tu bkn best, tp mnakutkn..mmg mcm yg hg pikiaq la..tkut pasni asyik2 nama aku ja..huhu..x kot..ada lg ckgu yg slalu jd mc..tp aku rasa lega la klu bos ckp bagus..sbb, andaikata la dia x puas ati, u'll be dead..bkn dia mrh depan2, dia p canang belakang..habis riuh satu skolah ni nt dia hbq apa yg dia x puas ati..dlm meeting pn nnt dia main sebut nama direct ja..tau sgt la org tua tu..huhu

      pasal tusyen tu, private la..nk dijadikan cerita, tokey restoran umai khadija tu yg aku pnah bwk hg p mkn, hg mkn aym kunyit kot, ha akak tu knai aku la dh aku slalu p mkn ctu.huhu..pstu dia mtk aku ajaq anak dia tusyen kt umah sbb dia xdan nk p htq, p ambik klu tusyen besa..dia offer aku rm40 sejam..aku yg mls2 nk ajaq tusyen ni pn, trus excited la bila dgq 40..hahahaha..tp sejam ja la 1 mlm..dia tkut ank dia x bleh masuk klu byk2..aku amik 2 sbjek, bi n math..so smggu dpt 80..kekekeke

      Delete