Wednesday 16 May 2012

Happy Teacher's Day

Happy Teacher's Day to all teachers in the world..including my mom n dad..

Legaaa sbb smbutan dh tamat..stress aku duk pantau bdk2 handle program..yela, klu ade yg x kena, aku as the advisor la dlu yg kena.. seb baik smua went smoothly..mksudnya bdk2 tu xde la bongok sgt kn..reti la jgak nk handle prog..

Tapi ade gak la 2, 3 bnda yg memanaskan ati di hari guru yg bahagia ni..ade je mangkuk2 ayun x kira la ckgu ke student ke nk bg aku hot..nyampahhh.. 

Puding n dadih aku buat n jual mmg laris..klu tau cmtu, baik aku buat lebih lagi kn..hishh x sngka plak mndapat smbutan rmai..hahaha..tapi yg x puas atinya, they were supposed to give the pudding or dadih tu kt ckgu2..beli, n tulis nama ckgu kt kad yg ada kt ctu dan bagi la kt ckgu..what happened then? they eat all those stuffs! diorang beli utk mkn, bkn utk ckgu2..patut la aku xnmpk pn ckgu2 dpt bnda tu..mmg x dpt tahan godaan ni..ada tu beli smpai 3,4, tp bila tny knapa x p bg kt ckgu? jwpn diorg, x smpt.. (smbil mnyuap puding ke dlm mulut sndiri) ni x smpt ke, mmg nk mkn? hohooo

Well, aku x la dpt byk adiah pn..tp klu kt skolah aku tu, bleh cnsider byk la..rmai ckgu yg xdpt adiah pn..ada yg dpt 1 je..aku ni kira btuah la ckit wpun x smpai 10 adiahnye..bdk2 skolah aku mmg pesen x hiraukn ckgu2 pn..jgnkn kata adiah, ucap slmt ht guru pn x..klu ada pn 2,3 org je..klu dh namanya skolah corot tu, pmikiran pn corot..dtg skolah bukan nk raikan ckgu, tp nk dating. ramai la yg kne tngkap td..siap bpeluk2 tngkp gmbar..amboihh..Hg igt tu skolah atok hg?? apa nk jadi la ngn skolah aku tu..kdg2 fedup gile kot tgk prangai..mse psembahan pn sama..klu dh jnis otak bodo, choral speaking pn diorg nk gelak..hello, belum lg tgk yg menang..lg gedik kot..aku tau knapa, sbbnye diorg tu bodo english..mmg x reti bahasa la..sume pakat duk jadi beruk masa psembahan td..bodo pnye bdk2..

Tula, bila masuk bab bdk2 je aku terus je jd x bkenan..ari ni saja pn dh brp byk aku duk mnyumpah seranah..mental n otak xde..beza sungguh dgn time kita skolah dlu2..p salam jumpa ckgu2, mtk maaf, ucap slmt hr guru..xde, korang xkn jmpa suasana tu kt skolah aku ye..ckgu2 ni diorg buat x nmpk je..

itu jela aku nk cakap..teacher's day bukanlah hari yg bahagia utk ckgu2..apa la nasib dpt skolah yg mcm beruk smua..kmi ckgu2 ni smuanya zookeeper..bila la aku dpt rasa hr guru yg best..

No comments:

Post a Comment